Dharana – concentrare la cel mai înalt nivel

Dharana este al șaselea dintre cele Opt Membre ale Yoga așa cum este descris de Patanjali în Yoga Sutra. Practicarea dharanei inseamna concentrarea mintii si implică fixarea minții pe un anumit obiect. Fie extern (cum ar fi o imagine sau o zeitate), fie intern (cum ar fi o chakră).

Dharana este un cuvânt sanscrit care înseamnă „concentrare”.

Ultimele trei membre ale Ashtanga yoga – dharana, dhyana (meditație) și samadhi (iluminare) – sunt denumite în mod colectiv sanyam („control”).

Dharana în practică

Când practicați Dharana, încercați să găsiți o poziție confortabilă, pentru a rămâne in acea postura.

Practicarea Dharanei ajută la concentrarea și calmarea minții în drumul nostru spre meditație si ne ajută să devenim mai conștienți de mintea noastră pe tot parcursul zilei.

Când trăim emoții puternice în viață, Dharana ne poate ajuta la echilibrarea acestor sentimente și putem găsi un loc de odihnă.

organicindia.ro

Beneficiile Dharana

Când practicăm Dharana, mintea devine pașnică. Mintea este ca un mușchi pe care îl putem antrena și nu depășește controlul nostru că gândurile vin și ne duc cu ele.

Când practicati Dharana, veți descoperi că în diferite domenii ale vieții, concentrarea generală  devine mai ușoară. Puteți studia fără ca mintea să alerge continuu .

Dharana în viața de zi cu zi

În mod ideal, ar trebui să rămânem într-o stare de Dharana pe tot parcursul zilei.

Concentrându-ne doar asupra sarcinii actuale, permițând doar mintii să rămână acolo unde vrem să rămână, folosind-o ca un instrument la dispoziția noastră.

Viața modernă cere multa din atenția noastră, sărind de la un lucru la altul, de la e-mailuri la Facebook la TV la muzică, face mintea neliniștită.

Pentru a integra această practică în viața ta,trebuie sa începi prin a încerca să te concentrezi pe un singur lucru la un moment dat, oricare ar fi acesta.

naturmix.ro/

În loc să răsfoiți reviste sau internet, citiți ceva substanțial la care mintea dvs. trebuie să se concentreze într-adevăr pentru o perioadă de timp.

Apoi, puteți să vă îndreptați încet  spre meditație .Până atunci, găsește pace și bucurie în practică, în încrederea în tine, în a nu renunța și a te arăta pentru tine.

Tu ești cel care alege ce este această zonă restricționată, iar mintea este liberă să exploreze în limitele pe care le-ai stabilit.

Puteți începe cu o zonă mai largă pe care să vă concentrați, pentru a începe cu un cerc mai larg de libertate pentru minte. Pe măsură ce progresați, zona de concentrare poate deveni din ce în ce mai mică.

Yoga poate ajuta un individ să stăpânească arta dharanei, deoarece implică concentrarea asupra respirației, a corpului sau chiar a unei mantre.

Practica regulată a dharanei îmbunătățește practica yoga prin îmbunătățirea capacității practicantului de a rămâne concentrat, indiferent de ceea ce fac. Antrenează mintea să rămână calmă și crește puterea mentală.

Leave a Comment

seven − 2 =